web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Nekončící kritika Tesly

Elon Musk, prominentní podnikatel a vizionář, je známý svým kontroverzním chováním a nekonvenčním přístupem k podnikání. Jako zakladatel a CEO společnosti Tesla se Musk stal tváří revoluce v automobilovém průmyslu, prosazující elektrická vozidla a autonomní řízení. Jeho kroky v oblasti autonomního řízení však nejsou bez polemik. Tesla čelí kritice a zkoumání od regulačních orgánů v souvislosti s bezpečností autonomních funkcí jejich vozidel. Muskova odvaha ve sdílení plánů na dosažení plně autonomních vozidel vyvolává otázky o technologické zralosti a bezpečnosti těchto systémů. Pochyby o schopnostech samořízení těchto vozidel pak dokreslují nehody vozidel Tesla, vyšetřování státních orgánů, nebo i kritika z řad odborné veřejnosti. Kromě otázek týkající se autonowashingu se nově objevuje kritika spojená s pojištěním tesláckých elektromobilů. 

Tesla totiž v roce 2019 spustila vlastní pojišťovací společnost s názvem Tesla Insurance. Ta se však s příslibem revoluce v automobilovém pojišťovacím průmyslu, se setkala s kritikou a dohledem kvůli zpožděním ve zpracování žádostí, špatnému zákaznickému servisu a problémům s nedostatečným počtem personálu. Navzdory odvážným tvrzením Elona Muska o poskytování "zásadně lepší" služby několik pojištěnců vyjádřilo frustraci z dlouhých čekacích lhůt na odškodnění a opravy, obtíží při kontaktování odhadců škod a nerozhodnutých problémů se zákaznickým servisem.

Mark Bova, pojištěnec u Tesla Insurance, po automobilové nehodě sdílel svou hrůznou zkušenost. V únoru si Mark Bova zakoupil ojetý model Tesla Model S a rozhodl se sjednat pojištění přímo od Tesly. Považoval měsíční pojistné ve výši zhruba 2000 Kč za rozumné. Po pouhých 16 dnech od nákupu, kdy využíval autopilota, došlo k nehodě, při které se auto srazilo se středovým pásy a převrátilo. I přes to, že se mu podařilo z vozu uniknout, utrpěl závažné zranění zad, které vyžadovalo chirurgický zákrok. Mark Bova čekal sedm měsíců na vyrovnání za zničené vozidlo a stále nedostal odškodnění ve výši zhruba 1 115 000 Kč na lékařské výlohy. Když se snažil kontaktovat oddělení odpovědnosti za produkty Tesly kvůli úrazu při používání autopilota, čekal na lince několik hodin a čtyřikrát byl odpojen. Ačkoliv se mu nakonec někdo ozval, slíbil další zpětné volání za dva týdny. Čtyři měsíce nato stále čeká. 

Příběh Bovy není osamocený, a mnozí další pojištěnci vyjádřili podobné stížnosti na sociálních sítích, online platformách a webech. Stížnosti se týkají odložených vyplacení, problémů s přístupem k pojišťovacím dokumentům a tak dále. Těch problémů je opravdu mnoho. 

Problémy, kterými Tesla Insurance trpí, jsou zřejmě zakotveny v nedostatku personálu. Tesla původně operovala s omezeným počtem odhadců, což vedlo ke zpoždění a přetížení personálu. Fronty na telefonu byly popisovány jako nekonečné a někteří zákazníci uváděli, že tráví hodiny na telefonu, což dále zhoršuje problémy s efektivním zpracováním žádostí o plnění škod. 

Tyto problémy přitáhly pozornost státních regulačních orgánů, přičemž Oddělení pojišťovnictví státu Ohio zjistilo, že Tesla několikrát porušila státní pojišťovací předpisy. Oddělení zvažovalo zahájení formálních vyšetřování těchto záležitostí. 

Vstup společnosti do pojišťovacího byznysu měl řešit problém vysokých pojišťovacích přirážek, které odrazovaly potenciální zájemce o vozy Tesla. Nicméně realita se zdá být odlišná, když se zdá, že Tesla Insurance provozuje podnik na stísněném rozpočtu. Navzdory rychlé expanzi do několika států společnost zápasila s poskytováním včasné služby a splněním očekávání stanovených Elonom Muskem. Problémy kolem Tesla Insurance jsou součástí širšího vzoru problémů v řízení společností Elona Muska. Nedávné kontroverze u SpaceX a Neuralink, stejně jako rozhodnutí Elona Muska vedoucí k negativním výsledkům ve různých firmách, vyvolaly obavy o řídící postupy napříč jeho technologickým a výrobním impériem. 

Jelikož je Tesla Insurance pod drobnohledem regulačních orgánů a nespokojenost zákazníků pokračuje, společnost by mohla být nucena přehodnotit svůj přístup k zpracování žádostí o plnění škod, zákaznickému servisu a celkové operační efektivitě, aby splnila sliby dané pojištěncům. Zkušenosti sdílené zákazníky poukazují na potřebu zlepšení v komunikaci, reakci a celkovém zákaznickém zážitku u Tesla Insurance